Veelgestelde vragen Corona

Gaat mijn afspraak gewoon door?

De praktijk is open voor fysiotherapie op afstand. Dit houdt in dat alle intakes per telefoon of videobellen worden gedaan en dat de behandelingen ook op deze manier plaatsvinden. We geven dus geen fysiotherapie-behandelingen meer in de praktijk.

Wat als ik een acute klacht heb waardoor ik niet verder kan functioneren?

De overheid heeft op 23 maart 2020 bepaald dat de fysiotherapeut uitsluitend een face-to-face behandeling mag geven als hierbij gebruik wordt gemaakt van persoonlijke beschermingsmiddelen. Dit zijn een mondkapje, handschoenen, een schort en bril. Deze hebben we niet want de vitale zorg gaat hierin voor. In een situatie dat behandeling strikt noodzakelijk is omdat er een te groot risico bestaat dat er blijvende schade zal optreden zonder die behandeling, dan mogen wij face-to-face behandelen. In overleg met de arts zal dit naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden in een zgn. corona-praktijk.

Hoe zit het met de vergoeding van e-consulten?

We mogen van de zorgverzekeraars behandelingen geven op afstand. Hiervoor maakt u een belafspraak met uw therapeut waarbij gekozen kan worden om met elkaar te bellen of te video-bellen. Bij video-bellen is het mogelijk om bepaalde bewegingen te laten zien, een klein “onderzoekje” te doen op afstand en om oefeningen te controleren. We zullen u nooit vragen kleding uit te doen.

Ik ben doof/slechthorend en kan geen gebruik maken van jullie e-consulten. Wat nu?

Binnen onze praktijk zijn we gewend om met mensen die doof of slechthorend zijn te mailen of appen. Dit werkt wat ons betreft prima en daarmee kunnen we goed bepalen wat nodig is. Ook werken we oefenschema’s uit waar je al veel aan kunt hebben. Wat ons betreft werkt het dan verder precies zo als de begeleiding voor horende mensen.

Ik sport in een groep bij jullie en die staan nu ook stil. Wat gebeurt er met mijn abonnement?

De eerstvolgende afschrijving van uw abonnement, doen we NIET. Uw abonnement is stopgezet en wordt pas weer geactiveerd als de groepen weer gestart zijn.

Wat gebeurt er met mijn strippenkaart? Die is toch beperkt geldig?

Dat klopt. Uw strippenkaart is tot 1 jaar na ingangsdatum geldig en met deze geldigheid zullen wij ruimhartig omgaan.