Corona maatregelen in uw fysio-praktijk

CORONA en het beleid van uw fysio-praktijk

Onze praktijk is open voor het geven van individuele fysiotherapie behandelingen en groepstherapie voor doelgroepen. We zijn blij dat we de deuren weer voor u kunnen openen, maar we zullen hierbij wel verschillende maatregelen in acht moeten nemen.

Eén van de belangrijkste regels die we hanteren, is dat de praktijk alleen toegankelijk is voor mensen die GEEN symptomen hebben van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. Ook het team therapeuten en het ondersteuningsteam houden zich hieraan.

U bent er dus zeker van dat er binnen de praktijk geen mensen zijn die symptomen vertonen.

De aanmelding

We verzoeken u om een afspraak te maken door ons te bellen, te mailen of te appen. Door de praktijk hiervoor niet te bezoeken, houden we het aantal aanwezige personen in het pand beperkt.

Voor de intake hebben we twee mogelijkheden:

1. Een video-intake. Met een videoconsult bespreekt u met uw therapeut uw klachten en u stelt samen een eventueel behandelplan op. Tijdens dit consult nemen jullie samen het besluit om een vervolgafspraak alsnog in de praktijk te maken of dat verdere begeleiding op afstand mogelijk is. Zeker voor mensen met symptomen of mensen die kwetsbaar zijn, is dit een hele goede en werkbare oplossing.
  2. Een intake in de praktijk. Voorafgaand aan deze afspraak bespreekt de receptioniste of u een goede afweging heeft gemaakt tussen het eventuele risico op besmetting en de noodzaak van therapie. Ook zullen aan u de triage-vragen worden gesteld om er zeker van te zijn dat u geen symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid heeft.

Veelgestelde vragen

We hebben hier een aantal vragen en situaties op een rijtje gezet. Ziet u uw vraag er niet tussen, dan vinden we het fijn als u ons belt om verduidelijking te vragen.

Fysiotherapie op afstand

Voor mensen die wel symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid hebben, kan een videoconsult een uitkomst zijn en tevens een goede voorbereiding op een latere afspraak in de praktijk op het moment dat u minimaal 24 uur geen symptomen meer heeft. In de veelgestelde vragen leest u precies hoe ons beleid is met betrekking tot symptomen en het hebben van corona. Lees hier alles over fysiotherapie op afstand.

Groepslessen en medisch fitness

Met ingang van 1 juli starten we weer met de groepslessen. Onder de menuknop Groepslessen vindt u ons aanbod. Er is veel veranderd omdat we in onze zalen alle RIVM richtlijnen in acht willen en moeten nemen.

• Vanaf 1 juli 2020 starten de lessen weer. Omdat we de 1,5 m. regels zullen hanteren hebben we grote aanpassingen moeten doorvoeren. Vrijwel alle groepslessen gaan naar onze locatie aan de Anklaarseweg. Daar kunnen alle begeleiders en docenten in de ruime zaal met maximaal 8 deelnemers aan het werk. Helaas biedt de zaal aan de Beatrijsgaarde niet voldoende ruimte. Op deze locatie wordt zeer beperkt groepsbegeleiding aangeboden. Kijkt u onder de menuknop per locatie wat het aanbod is. Reserveren en vooruit boeken van lessen doet u eenvoudig met onze reserveringsapp.
  • Buiten sporten. Op onze parkeerplaatsen of in het nabijgelegen park (locatie de Maten) kunnen we verrassend leuke en effectieve lessen verzorgen op ruime afstand van elkaar. De oefeningen worden afgestemd op de wensen van de deelnemers. Voor wie ons een beetje kent, weet u al dat we in staat zijn van alles te bedenken. We blijven tot maximaal 31 augustus 2020 buiten sporten voor degenen die dit willen. Dit wordt afgestemd binnen uw eigen groep.

Heb je vragen? Bel ons gerust en lees verder onder veelgestelde vragen.

Team Fysiotherapie Noordhuis

12/03/2020 |