Corona maatregelen in uw fysio-praktijk

CORONA en het beleid van uw fysio-praktijk

Onze praktijk is open voor het geven van individuele fysiotherapie behandelingen en groepstherapie voor doelgroepen. We zijn blij dat we de deuren weer voor u kunnen openen, maar we zullen hierbij wel verschillende maatregelen in acht moeten nemen.

Eén van de belangrijkste regels die we hanteren, is dat de praktijk alleen toegankelijk is voor mensen die GEEN symptomen hebben van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. Ook het team therapeuten en het ondersteuningsteam houden zich hieraan.

U bent er dus zeker van dat er binnen de praktijk geen mensen zijn die symptomen vertonen.

De aanmelding

We verzoeken u om een afspraak te maken door ons te bellen, te mailen of te appen. Door de praktijk hiervoor niet te bezoeken, houden we het aantal aanwezige personen in het pand beperkt.

Voor de intake hebben we twee mogelijkheden:

1. Een video-intake. Met een videoconsult bespreekt u met uw therapeut uw klachten en u stelt samen een eventueel behandelplan op. Tijdens dit consult nemen jullie samen het besluit om een vervolgafspraak alsnog in de praktijk te maken of dat verdere begeleiding op afstand mogelijk is. Zeker voor mensen met symptomen of mensen die kwetsbaar zijn, is dit een hele goede en werkbare oplossing.
  2. Een intake in de praktijk. Voorafgaand aan deze afspraak bespreekt de receptioniste of u een goede afweging heeft gemaakt tussen het eventuele risico op besmetting en de noodzaak van therapie. Ook zullen aan u de triage-vragen worden gesteld om er zeker van te zijn dat u geen symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid heeft.

Veelgestelde vragen

We hebben hier een aantal vragen en situaties op een rijtje gezet. Ziet u uw vraag er niet tussen, dan vinden we het fijn als u ons belt om verduidelijking te vragen.

Fysiotherapie op afstand

Voor mensen die wel symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid hebben, kan een videoconsult een uitkomst zijn en tevens een goede voorbereiding op een latere afspraak in de praktijk op het moment dat u minimaal 24 uur geen symptomen meer heeft. In de veelgestelde vragen leest u precies hoe ons beleid is met betrekking tot symptomen en het hebben van corona. Lees hier alles over fysiotherapie op afstand.

Groepslessen en medisch fitness

Helaas kunnen we de zalen nog niet openen voor de groepslessen en het medisch fitness zoals we dit altijd deden. HIervoor volgen we het beleid ten aanzien van de sportscholen. We hebben op dit moment de volgende twee mogelijkheden:

• Online medisch fitness : met maximaal 4 personen doet u mee en krijgt u oefeningen voor conditie, kracht, balans en lenigheid.
  • Buiten sporten. Op onze parkeerplaatsen of in het nabijgelegen park (locatie de Maten) kunnen we verrassend leuke en effectieve lessen verzorgen op ruime afstand van elkaar. De oefeningen worden afgestemd op de wensen van de deelnemers. Voor wie ons een beetje kent, weet u al dat we in staat zijn van alles te bedenken.

Heb je vragen? Bel ons gerust en lees verder onder veelgestelde vragen.

Team Fysiotherapie Noordhuis

12/03/2020 |