Corona maatregelen in uw fysio-praktijk

CORONA en het beleid van uw fysio-praktijk

Onze praktijk is open voor het geven van individuele fysiotherapie behandelingen en groepstherapie voor doelgroepen. We zijn blij dat we de deuren weer voor u kunnen openen, maar we zullen hierbij wel verschillende maatregelen in acht moeten nemen.

Eén van de belangrijkste regels die we hanteren, is dat de praktijk alleen toegankelijk is voor mensen die GEEN symptomen hebben van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. Ook het team therapeuten en het ondersteuningsteam houden zich hieraan.

Daarnaast willen wij u dringend adviseren om een mondkapje te dragen bij het betreden van de praktijk. Deze is eventueel te verkrijgen bij de receptie voor €0,50.

U bent er dus zeker van dat er binnen de praktijk geen mensen zijn die symptomen vertonen.

De aanmelding

We verzoeken u om een afspraak te maken door ons te bellen, te mailen of te appen. Door de praktijk hiervoor niet te bezoeken, houden we het aantal aanwezige personen in het pand beperkt.

Voor de intake hebben we twee mogelijkheden:

1. Een video-intake. Met een videoconsult bespreekt u met uw therapeut uw klachten en u stelt samen een eventueel behandelplan op. Tijdens dit consult nemen jullie samen het besluit om een vervolgafspraak alsnog in de praktijk te maken of dat verdere begeleiding op afstand mogelijk is. Zeker voor mensen met symptomen of mensen die kwetsbaar zijn, is dit een hele goede en werkbare oplossing.
  2. Een intake in de praktijk. Voorafgaand aan deze afspraak bespreekt de receptioniste of u een goede afweging heeft gemaakt tussen het eventuele risico op besmetting en de noodzaak van therapie. Ook zullen aan u de triage-vragen worden gesteld om er zeker van te zijn dat u geen symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid heeft.

Veelgestelde vragen

We hebben hier een aantal vragen en situaties op een rijtje gezet. Ziet u uw vraag er niet tussen, dan vinden we het fijn als u ons belt om verduidelijking te vragen.

Fysiotherapie op afstand

Voor mensen die wel symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid hebben, kan een videoconsult een uitkomst zijn en tevens een goede voorbereiding op een latere afspraak in de praktijk op het moment dat u minimaal 24 uur geen symptomen meer heeft. In de veelgestelde vragen leest u precies hoe ons beleid is met betrekking tot symptomen en het hebben van corona. Lees hier alles over fysiotherapie op afstand.

Groepslessen en medisch fitness

Onder de menuknop Groepslessen vindt u ons aanbod. We geven alleen lessen in de buitenlucht. In onze reserveringsapp vindt u de buitenlessen die u kunt boeken op onze beide locaties.

• Reserveren en vooruit boeken van lessen doet u eenvoudig met onze reserveringsapp.

Heeft u vragen? Bel ons gerust en lees verder onder veelgestelde vragen.

Team Fysiotherapie Noordhuis

12/03/2020 |