Blog
Hartfalen, wat kunt u er zelf aan doen?
07/07/2018 | Geschreven door: Site Beheerder

Bij hartfalen neemt de pompfunctie van het hart langzaam af. De meest voorkomende klachten hierbij zijn vermoeidheid, vasthouden van vocht en kortademigheid.  Het doen van dagelijkse activiteiten kunnen hierdoor lastig zijn.

Naast onder andere het slikken van uw medicijnen, gezond eten, het stoppen met roken en het verminderen van alcoholgebruik is het heel belangrijk dat u voldoende beweegt.Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat voldoende beweging op de juiste manier  een positief effect kan hebben op uw kwaliteit van leven.

Lees verder
Vallen? Dat overkomt mij niet!
18/09/2017 | Geschreven door: Site Beheerder

Toch valt er elke 6 minuten een senior dusdanig dat behandeling in het ziekenhuis nodig is. Een ongeluk zit in een klein hoekje maar gelukkig is vallen vaak heel simpel te voorkomen. Gewoon, met wat kleine aanpassingen in uw woning en een beetje aandacht voor uw gewoontes.

Zorg er voor dat u genoeg beweegt

Als bewegingsdeskundige willen wij wel van de daken roepen hoe belangrijk het is dat u genoeg blijft bewegen. Met sterke spieren valt u minder snel. Sterke spieren geven u niet alleen de kracht om te lopen maar zorgen er ook voor dat u uw balans goed kunt houden. Ook de conditie van de spieren is van groot belang dus traint u deze vooral!

Lees verder
Nieuwe beweegnorm combineert bewegen met krachtoefeningen
24/08/2017 | Geschreven door: Site Beheerder

De beweegrichtlijn voor volwassenen en ouderen luidt als volgt:

  • Bewegen is goed, meer bewegen is beter.
  • Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, zoals wandelen en fietsen, verspreid over diverse dagen. Langer, vaker en/of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten, voor ouderen gecombineerd met balansoefeningen.
  • En: voorkom veel stilzitten.

Voor kinderen van vier tot en achttien jaar geldt de volgende beweegrichtlijn:

  • Bewegen is goed, meer bewegen is beter.
  • Doe minstens elke dag een uur aan matig intensieve inspanning. Langer, vaker en/of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens driemaal per week spier- en botversterkende activiteiten.
  • En: voorkom veel stilzitten.
Lees verder
Fysiotherapie Noordhuis behaalt derde plek van heel Nederland voor Beste klantwaardering
05/07/2017 | Geschreven door: Site Beheerder
Back on Track
07/05/2017 | Geschreven door: Angelique Noordhuis

Heb je last van aanhoudende of telkens terugkerende lage rugklachten? Dan hebben wij voor jou een harstikke leuk rugprogramma waar je volgens de laatste inzichten der wetenschap en onder begeleiding van de fysiotherapeut werkt aan een sterke rug.

Waarom een rugprogramma?

Bij zo’n 90% van de mensen die langdurig of steeds terugkerende rugpijn hebben, is er sprake van aspecifieke lage rugklachten. (zie blog “Wat nou aspecifieke lage rugklachten. Het doet gewoon pijn”). Als je onderzocht wordt door een arts, dan.…

Lees verder